Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

måndag 14 februari 2011

Årsmöte med Öppna Moderater


 Ikväll var det dags för Öppna Moderaters årsmöte. Öppna Moderater är partiets HBT-nätverk som kämpar för HBT-personers rättigheter. Ett nätverk som jag har många vänner inom. Nätverket har haft en rad aktiviteter under året såsom kunskapsseminarier, deltagande i Stockholm Pride, valkampanjande, after work och sist men inte minst en studieresa till Bryssel i december 2010.

På bilden ovan syns Fredrik (Saweståhl) och Fia (Arkelsten). Fredrik som till vardags är kommunstyrelsens ordförande i Tyresö och Fia som är Moderaternas partisekreterare. Fredrik valdes av årsmötet till ny ordförande efter Christer G Wennerholm. Efter årsmötet, som gick rätt snabbt, berättade Fia lite kort om perioden efter valet och det fortsatta förnyelsearbetet inom Moderaterna. Ett förnyelsearbete som är oerhört viktigt för att vara i fas med tiden och väljarna.

Hela Öppna Moderaters nya styrelse kan man se med bild och namn här QX hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar