Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

måndag 13 september 2010

Helgens kampanjande med Öppna Moderater

I fredags och lördags kväll var jag ute och kampanjade med Öppna Moderater. Ett trevligt gäng som jag har lärt känna det senaste året sen jag blev aktiv inom Moderaterna. Att kampanja på kvällen var en ny och intressant upplevelse. På fredagen höll vi oss på Södermalm. Vi var runt på ett flertal gayställen. Överlag bemöttes vi av glada tillrop och stöd för vår politik. Men vid några tillfällen bemöttes vi med glåpord och blev rent ut kallade för nazister. Att människor har olika politiska ställning och åsikter respekterar jag fullt ut, men jag skulle personligen aldrig kalla någon politiskt oliktänkande för något liknande.
På lördagen bestämde vi oss för att kampanja nere i city. Där var det en annan och mycket positivare stämning bland dem vi mötte. Även om vi i huvudsak bara delade ut tablettaskar med Moderat reklam på så kändes det som att det gav resultat av att befinna sig på gatorna med våra gula jackor. Flera var nyfikna och ville komma fram och prata om deras vardag och om vår politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar