Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

måndag 28 februari 2011

Vilseledande information i dagens ABC - Regina Kevius

Idag intervjuades Regina Kevius, stadsbyggnads- och idrottsborgarråd, i ABC-nyheterna. Då den delen av intervjun som sändes inte stämde, återges nedan vad Regina bloggat om som svar på intervjun.

"Idag intervjuades jag av ABC (SVT:s regionala sändning för Sthlms län). Intervjun bestod av ca 10 frågor om idrottsnämndens planerade upphandlingar och tog ca en kvart, vilket resulterade i några få citat i tv-sändningen.
ABC påstår att Stockholms stad ska privatisera samtliga simanläggningar. Det stämmer inte.
Fakta är att idrottsnämnden avser att upphandla driften av 4 st kommunala simhallar. Stockholms stad äger och driver totalt 14 st simhallar.
Att upphandla verksamhetsdriften innebär inte en privatisering av anläggningarna. Det innebär att kommunen efter en offentlig upphandling, uppdrar åt en förening eller ett friskvårdsföretag att driva en anläggning. Det vill säga att kommunen fortsätter att äga simanläggningen, men att någon annan har hand om driften.
ABC ger vilseledande information. Därför anser jag att det finns ett behov av en detaljerad beskrivning. Mer information kommer inom kort på hemsidan."

Dessutom kan man tillägga att vi tror på mångfald och att fler än kommunen kan sköta driften minst lika bra eller bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar