Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

måndag 21 oktober 2013

Nationell konferens om hiv/STI-prevention

Idag anordnar Smittskyddsinsitutet en konferens om hiv/STI-prevention. Bl.a. tog Johan Giesecke från ECDC (den europeiska smittskyddsmyndigheten) upp de många utmaningarna med preventionsarbetet. Det handlar om tillgång till testning, diagnosticering och behandling.

Här kan du läsa mer:
http://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/kalendarium/smi_program_131010.pdf

Du kan även läsa mer på #hivsti2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar