Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

söndag 18 april 2010

Bra svar på tal Gunilla Carlsson

                            Bild: Regeringskansliet

Idag ger biståndsminister Gunilla Carlsson herrarna Tham och Göransson svar på tal.

"Den socialdemokratiska utgångspunkten tycks fortsatt vara att goda intentioner är lika med goda resultat. I biståndet är detta ett ödesdigert felslut. Utan goda resultat förlorar biståndet sin poäng. Om det inte går att visa att resultaten är goda ska vi avsluta insatser eller göra om dem, och dra slutsatser inför framtida prioriteringar – annars tar vi inte kampen mot fattigdom och förtryck på allvar."

Det är mycket som har tagits för givet genom åren med den tidigare Socialdemokratiskt styrda regeringen. En regering som inte haft förmågan (eller vågat) att utvärdera sina egna insatser och tänka nytt där det har behövts. Givetvis ska ett land som Sverige stödja andra länder som är i behov av det, men då måste vi se till att våra skattepengar används på ett bra och effektivt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar