Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

torsdag 29 augusti 2013

Idrottsnämnden bjuder in till dialogcafé!


Vad behövs för att fler unga ska röra på sig?

Stockholms stad har en vision om att ALLA stockholmare ska kunna idrotta eller motionera utifrån sina önskemål och förutsättningar oavsett ålder, kön, socioekonomisk och etnisk tillhörighet och funktionsförmåga.
Idag rör många barn och ungdomar inte på sig och sitter stilla mycket.
Folkhälsan är i fara och vi behöver hjälpas åt för att ändra på detta!

Dialogcafé mellan ungdomar och politiker

Politiker i Stockholms stads idrottsnämnd bjuder in dig som är 13-25 år till ett dialogcafé för att prata om vad som behövs för att fler unga ska röra på sig. Kom och diskutera med andra ungdomar och politiker! Du kan påverka!
Vi vill gärna att det kommer ungdomar i olika åldrar, att ni bor på olika ställen (bara det är i Stockholms stad), att några tränar mycket,
andra tränar lite och en del inte alls och att några av er har en funktionsnedsättning.
Om det kommer fler anmälningar än vi har plats väljer vi ut en grupp där det är en bra mix.
Sista anmälningsdagen är den 13 september och den 20 september hör vi av oss till er och berättar om ni har kommit med eller inte.
Vi vill naturligtvis att så många som möjligt ska få vara med!

Tid: 15 oktober, kl 17:30-20:00, vi bjuder på smörgås och kaffe/te!
Plats: Paulirummet i Stadshuset, Ragnar Östbergs plan 1, ingång på gaveln genom receptionen.

Anmälan

Gå in på denna webbsida och anmäl dig: www.stockholm.se/dialogcafe
Anmäl dig senast den 13 september!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar