Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

onsdag 19 januari 2011

Möte med Idrottsnämnden

Igår var det mitt första möte med Idrottsnämnden i Stockholms stad. Eftersom jag inte har suttit i någon nämnd tidigare hade jag ingen aning om vad som väntade. Allt flöt dock på bra och min roll som ersättare innebär inte att jag kan rösta, men jag har däremot närvaro- och yttranderätt. Något som jag definitivt kommer att nyttja. På agendan stod ett flertal ärenden. Bl.a förslag till idrottsprofilering i Farsta stadsdelsområde, val av ledamöter till idrottsnämndens handikappråd och inte minst verksamhetsplan för 2011 för nämnden.

Det mesta, för att inte säga allt, var redan uppgjort på förhand genom det gruppmöte som ägde rum en vecka innan nämndmötet. Detta då vi i Alliansen har majoritet och på det sättet kan få igenom alla de frågor som vi vill - förutsatt att vi är ense så klart. Dock bad jag närvarande tjänstemännen i förvaltningen beskriva lite mer den handlingsplan som finns mot stadens supportergrupper och de huliganer som härjar på diverse sportevenemang. Ett viktigt arbete för att motverka den otrygghet och merkostnader som tyvärr ofta uppstår på matcher, inte minst på stadens olika derbyn.

Jag ser an mot kommande möten. Dessutom kommer vi att ha en heldagsutbildning den 1 februari då vi får en ytterligare inblick i och kring nämndens arbete och ansvarsområden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar