Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

måndag 25 oktober 2010

RFSL:s 60-års kalas

I torsdags var det exakt 60 år sen som RFSL grundades. Det firades med ett kalas i lördags med cirka 200 inbjudna gäster. Det var gott om tal och uppvaktningar till 60-åringen som är piggare än nånsin. På bilden ovan kan man se samtliga ordföranden som är vid liv idag med dagens ordförande Ulrika Westerlund längst till höger.

På deras hemsida kan man läsa att "Idag har RFSL 28 lokalavdelningar runt om i Sverige som arbetar socialt så väl som lokalpolitiskt. Vi driver även en brottsofferjour, genomför utbildningar, samarbetar med hbt-organisationer i andra länder, arbetar med hiv-prevention och andra hälsofrågor, påverkar politiker mm.
— På vår agenda just nu står flera familjepolitiska frågor, kampen mot hatbrott, hälsofrågor, och transpersoners, hiv-positivas och asylsökande hbt-personers rättigheter, säger Ulrika Westerlund."

Så klart var vi ett flertal Moderater på plats. Här ovan kan man se Henrik Hedberg, Thomas Eriksson, Fia Arkelsten och Jenny Edberg som står till höger om mig själv. Bilden är tagen av ytterligare en Moderat - Anders Karlsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar